mandag 14. april 2014

Årets påskegleder!

...her kommer årets variant av sjokoladeeggene som serveres etter påskefrokosten hos oss :)
En enklere variant, men den smaker fortreffelig!!
 
Du trenger:

1 boks Nugatti
200 gram Bløt Nougat fra Odense
60 gram 70% kokesjokolade
12 utblåste egg, gjerne farget eller malt
(lag åpningen i eggene akkurat passe stor til å helle sjokoladen i, eventuelt stor nok til å få en liten teskje inn...)


Slik gjør du:

Smelt ingrediensene i en kjele på svak varme. Rør innimellom, og når blandingen er helt smeltet heller du den over i eggene. Sett de deretter i kjøleskapet og la de stå over natten eller til de skal spises.


 Bon Appetit!


I år har jeg farget eggene med kaffe, og surret de inn med tøystrimler for å få et delikat mønster.

Slik gikk jeg frem:
Jeg surret tøystrimlene rundt eggene og festet de med knappenåler. Så brukte jeg to kjeler som jeg hadde 2ts Nescafè Braseropulver og 2ts Nescafè Espressopulver i hver kjele og fylte på med 1 1/2 liter vann. Jeg la deretter 6 egg i hver kjele og lot det koke opp. Når det kokte tok jeg 3 ss med eddik i hver kjele og skrudde ned platene og lot det trekke på svak varme i ca 5 timer. Så var det bare å ta av tøystrimlene og glede seg over resultatet :)

Solstrålen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar