søndag 20. november 2011

Litt "oldfashion" pakkelapper ;P

Alltid koselig med personlige gaver ;)
Synes det er morsomt å lage gaver som er litt mer personlige, og i år har jeg laget egne pakkelapper!
Det er jo så enkelt, så hvorfor ikke gjøre det selv? ;)

Start med noen litt tykke, grove ark (eventuelt litt tynn papp), noen fargede/mønstrete ark som du liker og litt småplukk du kan tenke deg å dekorere med :) Jeg fant noen søte hjerter jeg valgte å bruke <3
Kutt til pappen slik at du får selve pakkelapp-delen, og kutt deretter til arkene slik at de blir litt mindre enn pakkelappen, da blir det en pen kant rundt pynten :)

Her ser dere pakkelapp-delene
Fest pynten på bitene med ark som skal limes på pakkelappene, og lim de deretter på. Legg de i press under noen bøker i ca 10 min slik at limet kan tørke, og så de blir limt så pent det er mulig med slik pynt :) En siste liten finish gjør du ved å bruke litt glitter langs pynten, jeg har lagt den langs den ene siden av hjertene...


Slik ser de ut før navn er skrevet på og før de festes på pakken
Bruk eventuelt hullemaskin eller et annet redskap for å lage hull i pakkelappene, og bruk en sølv/gull-tusj for å skrive navnet på den som skal motta pakken ;) Jeg liker å bare skrive navnet, spesielt ved juletider, de skal jo være fra nissen! ;D

Lykke til!!
Solstrålen

2 kommentarer:

  1. Det var god idee :) Skal nok prøve dette neste år-Er ferdig med alle gavene i år ;) he he.
    Kjempe fine ivertfall :)

    SvarSlett
  2. Takk!
    ...nærmer meg ferdig jeg, og ;)

    SvarSlett